Het ontwerp van de posters, wikkels en flyer voor Een Goed Boek 2017 is ontstaan uit een visueel experiment. We wilden een bijzondere representatie maken van de 10 geselecteerde boeken die werden gepresenteerd tijdens deze avond. We hebben de hoogte, de breedte en de dikte van de boeken in kaart gebracht en deze verhoudingen vertaald op de poster, waarbij het totale beeld boeken op een boekenplank representeert. De afbeeldingen van de boek-representaties op het ontwerp komen letterlijk uit de boeken zelf.





Wij werken altijd met eigenzinnige materialen en druktechnieken. Een Goed Boek is eigenlijk een boeken-feest. Daarom hebben we gekozen voor goudkleurig papier. Daarnaast hebben we gekozen om het ontwerp te zeefdrukken. Deze techniek geeft het ontwerp diepte, omdat je laag over laag kan drukken. Je ziet, ruikt en voelt het. Daarnaast kan je gebruik maken van bijzonder kleuren, die je niet kan bereiken met digitaal drukwerk. Op deze manier kwam de identiteit voor het feestje Een Goed Boek 2017 goed tot zijn recht.







Ook voor de eerste editie van Een Goed Boek avond in 2016 hebben we de identiteit mogen ontwerpen. Hierbij hebben we ook gewerkt met de zeefdruk-techniek om de kleuren eruit te laten knallen. In plaats van een kleur op wit papier te drukken, hebben we het omgedraaid en okergeel gedrukt op geel papier, en daar overheen nog eens een keer een zwarte laag met tekst gezeefdrukt. Deze data staat speels over het gehele ontwerp verdeeld, binnen de typografische ‘boekenkast’.






